Jak rozwijał sie program „Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom”

2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011

2023

Obecność stoiska ZKPP na wydarzeniach w Warszawie i rozdawanie sadzonek
Wspólne posadzenie ponad 4 500 000 roślin przyjaznych pszczołom
Edukacja o zapylaczach w social mediach (Instagram, Facebook)
Sadzenie kwiatów w mieście partnerskim Kruszwicy

2022

Stoisko programu na Targach Śniadaniowych w Warszawie 
Wspólna akcja CRM z naszymi partnerami Frisco i Carrefour (kampania społeczna)
Zasadzenie ponad 4 000 kwiatów jako efekt akcji CRM
Aktywacja edukacyjna z influencerami i wspólne zasadzenie kwiatów

2021

Kontynuowanie realizacji celu na lata 2020-2023: zasadzenie 2 000 000 kwiatów  
Wspólna akcja CRM z naszym partnerem Frisco (kampania społeczna) 
Zasadzenie ponad 5 000 kwiatów jako efekt akcji CRM 
Aktywacja edukacyjna z influencerami i wspólne zasadzenie kwiatów 

2020

Określenie celu na 2020-2023: zasadzenie 2 000 000 kwiatów  
Wydanie „Raportu na 10-lecie programu Z Kujawskim Pomagamy Pszczołom” 
Edukacja konsumentów – współpraca z influencerami 
Zasadzenie łąki kwietnej w Kruszwicy 
Współpraca z „Dzień Dobry TVN” i Powsin Park 

2019

Określenie nowego celu: zasadzenie 1 000 000 kwiatów przyjaznych pszczołom 
Konkurs grantowy (217 zgłoszeń) 
3. edycja Manifestu Gmin Przyjaznych Pszczołom (269 gmin) 
Aktywacja edukacyjna z influencerami i Współpraca z 10 sklepami ogrodniczymi 
7. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 14 000 osób oraz blisko 40 placówek) 

2018

Założenie kolejnych Miejsc Przyjaznych Pszczołom (blisko 7 000) 
Współpraca z 3 organizacjami pozarządowymi 
2. edycja Manifestu Gmin Przyjaznych Pszczołom (212 gmin) 
Aktywacja edukacyjna z influencerami i wspólne zasadzenie kwiatów
Współpraca z 10 sklepami ogrodniczymi 
6. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 40 placówek) 
Grywalizacja w ramach Akademii Przyjaciół Pszczół (100 klas) 
Forum „Biznes na rzecz bioróżnorodności 

2017

Założenie kolejnych Miejsc Przyjaznych Pszczołom (ponad 2 000) 
Partnerstwo z 4 organizacjami pozarządowymi 
Powołanie Manifestu Gmin Przyjaznych Pszczołom (80 gmin) 
Wydanie „Poradnika dla gmin” 
Współpraca z 21 sklepami ogrodniczymi 
5. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 10 000 osób oraz 40 placówek) 

2016

Założenie Miejsc Przyjaznych Pszczołom 
Wystawa poświęcona pszczołom dostępna w 3 miastach 
4. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 15 860 osób oraz 52 placówek) 
Instalacje kwiatowe w 4 miastach (Pszczeli Tramwaj)  
Grywalizacja w ramach Akademii Przyjaciół Pszczół (11 000 zadań i blisko 1 000 zespołów)  

2015

2. edycja konkursu grantowego (244 zgłoszeń) 
3. edycja Akademii Przyjaciół Pszczół (2 445 placówek) 
3. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 3 000 osób oraz 55 placówek) 
Akcja „Kujawscy Zapylacze” 
Warsztaty ogrodnicze (ok. 50 dziennikarek) 

2014

Konkurs grantowy (307 zgłoszeń) 
2. edycja Akademii Przyjaciół Pszczół (2 600 placówek) 
2. edycja Wielkiego Dnia Pszczół (zaangażowanie 13 500 osób oraz 44 placówek) 
Stworzenie układu tanecznego i piosenki (1 000 000 wyświetleń) 
Relacja na żywo z wnętrza ula 
Warsztaty ogrodnicze (ok. 40 dziennikarek) 
7 pikników edukacyjnych Wspólna akcja CRM z naszymi partnerami Frisco i Carrefour (kampania społeczna)

2013

Ustanowienie Wielkiego Dnia Pszczół na 8 sierpnia (udział 163 placówek i 2 445 dzieci) 
Inicjatywa edukacyjna – Akademia Przyjaciół Pszczół (udział 300 nauczycieli) 
Konkurs na najlepsze rabaty i balkony przyjazne pszczołom 
Warsztaty ogrodnicze dla ok. 40 dziennikarek 
Pilotażowe badanie naukowe 
8 pikników edukacyjnych 
Rewitalizacja 11 pszczelich rabat

2012

Zwiększenie świadomości (już nie 35%, a 64% pytanych uważa, że pszczoły należy chronić)   
14 rodzinnych pikników edukacyjnych o pszczołach 
Aplikacja do planowania ogródków i balkonów (50 000 prac użytkowników) 
Współpraca z kołem naukowym „Dzikie Pszczoły”

2011

Start programu!  
Współpraca z ekspertami
Konferencja prasowa 
Uruchomienie licznika pszczół w Warszawie
Stworzenie ścieżki edukacyjnej w Białowieży (60 000 gości)